7 Eylül 2008 Pazar

yeniden iş

Çalışıyor olmayı özlemişim.Hatta daha da açarsak,birşeyler üretip,insanlara tattırıp iyi sonuçlar almayı özlemişim.Nerden çıktı bu iş meselesi,ne zaman başladım?Geçen cuma,Günsenin hanım gelsin başlasın demiş.Gittim ve başladım.Tabii patronumun üstüne başka patron koklamam,bu gelip geçici bi oyalanma süreci diyelim.
Öyle güzel disiplinize edilmişiz ki,şimdi bu yeni ortamda herşey tuhaf geliyor.Çalışma saatleri,iş yürütme prensipleri,bazı kuralların gerekliliği,hijyen,disiplin v.s...Yani aslında işin içindeyken,ne gereksiz kurallar bunlar dediğimiz şeyleri,şimdi burda göremeyince bi yadırgadım ki sormayın.Klasik iş kuralları burdada var tabiiki ama biz askeri disiplinle yetiştiğimiz için ve öyle alıştığımız için yadırgıyorum haliyle.Bişeyler yaparken Şemsanıma sormadan yapılmazdı.Şimdi soracak kimse yok etrafta.Kimin ne yaptığı,kimin ne ürettiği belli değil.Aşçı kim,soğukçu kim,pizzacı kim,çırak kim?Belki sistemi öğrenene kadar zorluk çekeceğim ama yapacağın işin belli olmaması,belirsizlik beni sıktı doğrusu.Mesela bizde öğleden sonra iş planı yapılır,kim ne yapıcanı bilir,kimse kimseyle kavga etmeden işini yapar,hatta erken işi biten diğerine yardım ederdi.Burda ise kim kimi yakalarsa iş veriyo,biri iş yaparken öbürü yatıyor falan filan...Bilmiyorum da sanırım alıştığım bir düzen var ve o düzeni sanki heryerde arıcakmışım gibime geliyor.Herneyse sezonun bitmesine zaten 2 ay var idare edip göreceğiz..Detayları yazacağım daha sonra yeniden,şimdilik sevgilerimle yetinin.Bay bayın...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Askeri disiplinin kıymetini geç de olsa anlamış olmak iyidir. Yapılan herşeyin bir sebebi vardır, sırası vardır, şekli vardır. Ama alınan sonuçlar da ona göre olur. Üretmek için verdiğin emeğin karşılığını görürsün. Askeri düzen olsa da olmasa da emek veriyorsun, zaman harcıyorsun, yoruluyorsun... ee, o zaman yaptığının, ortaya çıkardığının , ürettiğinin kalitesi daha yüksek olursa aldığın keyif de o oranda daha büyük olmaz mı?. Ve bu kurallar herkes için aynı olunca, o az çalışıyor-ben çok diye kendini haksızlığa da uğramış hissetmezsin.

Sevgili İrem, sen bildiğin öğrendiğin gibi çalış, hem kendini hem patronunu mutlu edersin, önün açık olur.

Yeni işinde çok çok başarılar.
Ş.D.